Accéder au contenu principal

Collaborative learning will be critical in the new normal

 Collaborative Learning Will Be Critical
in the New Normal

"The COVID pandemic has turned corporate training upside down. Instructor-led training in classrooms is discontinued for the foreseeable future. Job roles, business processes, and work situations are constantly changing, requiring a steady stream of ad hoc learning resources to keep employees informed and prepared. Employees, many of whom are now spending most of their workdays in front of computers or on Zoom calls, are suffering from digital fatigue. And budgets are being squeezed.

While online content libraries, now in place in most companies, can fill some learning needs, their effectiveness is limited and typically confined to static subject areas. Many online resources are downright boring. Instructional design quality can vary widely, as can learner retention—especially if employees are distracted by at-home children or work pressures."

July 20, 2020 - Tim Sarchet, COO and Co-founder, Nomadic Learning





Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

André Giordan s’en est allé…

 Le modèle allostérique est orphelin. Le professeur André Giordan nous a quitté, journée de tristesse et pensées à ses proches. Grand spécialiste de l’éducation, André Giordan avait été, en 2011, appelé en Chine pour apprendre aux enseignants à enseigner. (Photo R. R.) André Giordan nous a quitté…

6 principes de l’après-plagiat à l’ère de l’IA (infolettre UQAM-9 mars 23)

6 principes de l’après-plagiat à l’ère de l’IA https://drsaraheaton.wordpress.com/2023/02/25/6-tenets-of-postplagiarism-writing-in-the-age-of-artificial-intelligence/ Dre Sarah Elaine Eaton est professeure agrégée d’éducation à l’Université de Calgary. Les recherches du P re  Eaton portent sur l’éthique universitaire dans l’enseignement supérieur. Elle est cofondatrice et corédactrice de  Canadian Perspectives on Academic Integrity . En 2022, elle a reçu le prix de la recherche exceptionnelle du  European Network for Academic Integrity  (ENAI). Dans le dernier chapitre de son livre   Plagiarism in Higher Education: Tackling Tough Topics in Academic Integrity (2021) , elle s’intéresse à l’avenir du plagiat et de l’intégrité académique.  Elle a publié sur son  blogue , le 25 février 2023, un article et une infographie énonçant 6 principes qui permettent de réfléchir à l’impact de l’intelligence artificielle générative sur l’écriture. Source de l’article ...